Scroll naar beneden en u vindt in de linkerkolom afbeeldingen en links naar verschillende brei- of haakpatronen. Zo kan u zelf aan de slag.

Waarom deze blog?

Al meer dan een jaar loop ik met het idee rond om mutsjes te breien voor kankerpatiënten die hun haar verliezen.
Ik heb zelf moeten ondervinden hoe moeilijk het is om iets geschikt te vinden voor je kale hoofd.
Plots had ik, bij het breien van sokken, de fantastische ingeving om ook eens een muts te proberen. Ik dacht altijd dat dit heel moeilijk was. Uiteindelijk bleek dat een muts maken heel leuk is en bovendien een werkje is dat snel vooruitgaat. Nadat mijn eerste mutsje af was, heb ik niets anders meer op mijn hoofd gezet.

Ondertussen heb ik ook mutsjes gemaakt voor andere patiënten die er heel erg blij mee waren. Ook heb ik reeds een aantal mutsen bezorgd aan de sociale dienst van het ziekenhuis waar ik word behandeld.

Graag wil ik meer mensen gelukkig maken met zo'n zachte, aangepaste muts. Maar alleen is dit niet haalbaar.

Daarom een oproep aan alle breisters of haaksters of ze mee willen helpen aan dit goede doel.

De bedoeling is dat jullie mutsjes maken die jullie zelf mooi vinden. Hoe meer verschillende modelletjes we kunnen aanbieden, hoe liever.
Wanneer de mutsjes klaar zijn, worden ze door mij verzameld en bied ik ze aan, aan de sociale diensten van de ziekenhuizen.

De mutsen worden gratis uitgedeeld aan de kankerpatiënten.

woensdag 3 maart 2010

Limburgse bijdrage

Ook in Limburg hebben een aantal mensen weer heel wat mutsjes gemaakt en bezorgd aan Jan.
Deze hebben ondertussen ook reeds hun weg naar het ziekenhuis gevonden.


Deze 14 mutsjes heeft Lisette Lantin gemaakt :



Hieronder de bijdrage van Maria Brughmans :






En dan zijn er natuurlijk nog ötzis van Jan. Tot nu toe heeft hij er al 50 gemaakt.
Hieronder een foto met exemplaren van Jan en van Monique uit St. Lambrechts Kerk.


Allemaal heel hartelijk bedankt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten